czwartek, 13 grudnia 2012

Walking in my shoes



„Teraz nie szukam rozgrzeszenia
Przebaczenia rzeczy, które robię
Ale zanim dojdziesz do jakichś wniosków
Spróbuj postawić się na moim miejscu…”

Depeche Mode - Walking in my shoes

Posłuchaj: Depeche Mode - Walking in my shoes

Poznaj tekst piosenki: Depeche Mode - Walking in my shoes





        Jakże łatwo ferować wyroki, oceniać i z dezaprobatą kręcić głową. To taka „nasza” polska przypadłość. Jedna z wielu. Tych złych niestety.
         Dlatego tak trudno być sobą… Nie każdego stać na przeciwstawienie się trendom, opiniom i prądowi spraw.

         Kiedyś, tysiące lat świetlnych temu, na lekcji niesławnego PDŻ zadano pytanie:
- „Kim chcesz być?” 
– Chcę być sobą! – odpowiedziałem bez wahania.
Salwy śmiechu wybuchły dookoła. Moja nauczycielka z kpiną kazała mi usiąść. Przez wiele dni jeszcze naśmiewano się z mojej odpowiedzi. A ja ubolewałem nad płytkością prześmiewców i nauczycielki.
I taka jest nasza rzeczywistość. System niszczy indywidualność. To przestępstwo być innym. Działaj pod linijkę, nie wychodź przed szereg…

I ja stchórzyłem. Porzuciłem marzenia, wróciłem do szeregu i stałem się kolejnym smutnym człowiekiem w tłumie szaraków… Postanowiłem żyć w garniturze uszytym na miarę żądań innych…
Póki masz siłę i marzenia nie rezygnuj z siebie. Wędruj swoją drogą i dąż do własnego celu. Nie pozwól zbić się z tropu. Nie popełniaj moich błędów…

2 komentarze:

  1. Piękne słowa! Tak wiele osób wkłada Ci palec do oka, bo co? Kto im daje takie uprawnienia? Nuda własnego życia.
    A kiedy zrobisz odważniejszy krok, nie godzisz się na stereotypy, to Cię skreślają ze znajomych. Bo jesteś odważny, a oni tchórzami? Cóż ważne, by nie patrzyć na nich. To Twoje życie i nic im do tego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba łamać ramy schematycznego myślenia, ot co! :) Wielka szkoda, że w dzisiejszych czasach wielu zapomina o tym, że najpiękniejsze w ludziach jest to, że każdy jest inny. Dobrze jest, że można znaleźć jeszcze kogoś z takim myśleniem jak Twoje! :)

    Pozdrawiam,
    N.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zechcieliście podzielić się ze mną swoimi spostrzeżeniami.